Breaking News
 |  | 

Finanse i biznes

Z czym wiąże się sprzedaż na Amazonie?

img-responsive

Często mówiąc o handlu na Amazonie skupiamy się na jego licznych zaletach i ułatwieniach dla sprzedających oraz możliwości łatwego zwiększenia zysków. Pomijamy jednak potencjalne wady wynikające ze sprzedaży na platformie internetowego giganta. W tym artykule przyjrzymy się bliżej jakie są biznes na Amazon wady.

Prowizje i opłaty

Amazon umożliwia łatwo wejście na zagraniczne rynki a także ułatwia sprzedaż. Poprzez pakiety FBA zyskujemy możliwość wysłania naszych towarów do magazynu Amazona i nie tracimy wówczas czasu na samodzielne wysyłki. Z pewnością jest to ciekawe rozwiązanie logistyczne jednak warto wcześniej skalkulować czy rzeczywiście będzie nam się opłacać – warto zwrócić tutaj uwagę na opłaty stałe, prowizję od sprzedaży czy opłaty naliczane od powierzchni zajmowanej przez nasze towary. Musimy także wziąć pod uwagę podatki, szczególnie podatek VAT.

Kontrola zamówień

Sprzedając przez Amazon musimy liczyć się z dosyć skomplikowanym systemem rejestracji zamówień. Warto wcześniej upewnić się, że zamówienia składane przez Amazon wpływają również do naszego systemu zarządzania zamówieniami – umożliwią to różne narzędzia, które integrują system. Innym potencjalnym problemem może być także skomplikowany system rachunkowości i księgowości – być może będzie tutaj konieczne skorzystanie z usług biura rachunkowego.

Duża konkurencja

To, co stanowi o ogromnym sukcesie Amazona może być jednocześnie jego wadą – to ogromna ilość sprzedawców i bogactwo oferowanych tam towarów. Jeżeli zatem planujemy rozpocząć sprzedaż na Amazonie musimy liczyć się z ogromną konkurencją, wieloma sprzedawcami oferującymi podobne towary do naszych. Często ich oferta może być bardziej konkurencyjna od naszej z uwagi na to, że są to gracze bardziej doświadczeni i mogący zaproponować lepsze ceny. Sprzedając na Amazonie powinniśmy się czymś wyróżniać i umieć skutecznie wypromować własną ofertę. Na pewno na pewną przewagę mogą liczyć sprzedawcy towarów niszowych, unikatowych i niespotykanych w szerokiej dystrybucji. Nawet jednak w takiej sytuacji musimy mieć pomysł i plan na skuteczną promocję oferowanych przez nas towarów.

 

z-czym-wiaze-sie-sprzedaz-na-amazonie

ABOUT THE AUTHOR